JURA 13357 chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13357 chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

JHBoss 14-04-2015
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

In het begin waren we erg enthousiast, maar de liefde verdween snel. Van een de(r)gelijk apparaat in deze prijsklasse verwacht je veel, maar ondanks het apparaat er prachtig uitziet, is de kwaliteit ronduit belabberd. Veel onverklaarbare storingen en gepeperde rekeningen van de Jura-dealer.

Nadeel ten opzichte van vergelijkbare apparaten is o.a. dat de zetgroep kan er niet uit kan (nooit bij Jura) en dus krijgt schimmel kans om de koffiesmaak te bederven. Het zgn. automatische 'schoonmaaksysteem' is niet afdoende, is mijn ervaring.
Storingen en onderhoud kunnen uitsluitend door de erkende Jura-dealer worden uitgevoerd en zijn prijzig (> 200 euro is geen uitzondering)

Van Jura zelf hoef je niets te verwachten: service kennen ze niet en na 2 jaar zijn ze je vergeten.

Kortom: weinig, voor veel.

paul 13-12-2015

Hallo heer ik heb dezelfde Jura,en met wat hulp van het Internet (youtube) heb ik vandaag de zetgroep schoongemaakt.
misschien een optie!.

koffieleutje39 12-06-2011
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Prijs kwaliteitsverhouding is slecht.

De Jura heeft geen uitneembare zetgroep zodat je deze makkelijk kan schoonmaken.

De Jura heeft iedere zoveel kopjes een nieuwe zetgroep nodig (en dat wordt er meestal niet bijverteld als je hem koopt). Iedere drie jaar ongeveer 250 euro.

De kunststof waterslangen zijn niet bestand tegen de druk van de pomp als er een verstopping zit en daardoor spuit het water langs de koppelingen op de electrische delen. Dat is zeer gevaarlijk.

De koffieuitloop raakt bij gebruik vervuild met koffieprut en daardoor wordt de smaak van de koffie negatief beinvloed.

Veel verschroomde kunststof delen.

Er zijn in Nederland niet gemakkelijk onderdelen te verkrijgen. Wel via internet in Duitsland.

Dyana 07-03-2011
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Na 10 jaar Juramachines te hebben gehad (eerst de S95 en toen Z5) ben ik sinds kort een koffiemachine van Miele met vaste wateraansluiting rijker. Vanaf het begin doet ie het perfect (is met de Jura wel anders) en de koffie en cappuccino is gloeiend heet. Altijd gepriegel om het slangetje in de thermobeker te houden met de Jura, bij Miele gaat dit allemaal automatisch. Nee, voor mij geen Jura meer.

kees222 15-12-2010
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

De Jura Z5 is een fantatische espresso machine met een groot nadeel: temperatuur van de cappucino is te laag.De beste manier om dit probleem op te lossen is om te starten met melk die al op kamer temperatuur is. Dit is natuurlijk vervelend omdat melk meestal koud uit de koelkast of melkkoeler komt.

mio64 22-08-2009
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

De Jura Z5 bevalt goed.Heerlijke cappucino, daar gebruiken we hem voornamelijk voor. Vraagt wel de nodige reiningings spoelingen ivm bereidingen met melk, als je dat negeert moet alles even in een sopje weken.
Standaard zat er alleen een kort slangetje voor in de bijgeleverde thermosfles waar je de melk in kunt bewaren. Vaak vind ik het handiger om met het bijgekochte lange melkaanzuigslang gewoon in een melkpak te hangen.(set 4 stuks + 2 luchtaanzuigaansluitingen voor €15.95)
Cappucino kan heter worden als je het draaiknopje op de cappucinatore zoveel mogelijk naar links draait maar net nog wel in de de melkschuimstand.Dat scheelt echt.

had 08-02-2009
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

2 Maanden geleden na veel onderzoek en reviews/testen lezen uiteindelijk toch de overstap gemaakt van Nespresso naar de Jura Z5 Gen. II. We hebben hem in de matte uitvoering gekocht in Vlaardingen, waar ze het uitloop-deel vervangen voor een chroom-versie. Ziet er net effe wat sjieker uit. Ook meteen de bekende +4 graden ingesteld.

De koffie die er uit komt hangt natuurlijk af van de bonen, maar wij zijn erg tevreden over de prijswinnaar van de AD-espressotest. Leverancier zit in Groningen. Koffie is over het algemeen goed warm en heerlijk vol van smaak. Het IPBAS (Intelligent Pre Brew Aroma System) doet hier z'n werk uitstekend. Overigens hebben we wel meteen nieuwe glazen kopjes gekocht, dubbelwandige. Scheelt toch in het warmhouden en bovendien ziet het er mooi uit!

Cappucino is echt heerlijk, de dikke stevige schuimkraag blijft er goed op zitten, ook na roeren.

De espresso is goed warm maar niet gloeiend heet, maar espresso moet dan ook niet gloeiend heet gedronken worden.

Het enige dat ons opvalt is dat de ingestelde hoeveelheid water voor een kop thee nogal eens wil varieeren. Soms loopt het kopje net over. Is geen probleem, gewoon even zelf in de gaten houden en nogmaals op de knop drukken als er genoeg water in zit. Vandaar voor het gebruiksgemak niet de volle mep...

Verder is de opwarmplaat op het apparaat een lachertje. Kopjes worden nauwelijks warm. Ook erg jammer dat Jura hier voor een goedkope plastic afwerking heeft gekozen. Had wel wat anders gekund voor dat geld...

Onderhoud is minimaal en stelt niks voor. De cappucinatore haal je zo uit elkaar en is met een kwartiertje helemaal schoon en gereinigd. Bovendien doen we dat maar 1 keer per 2 weken en dat blijkt meer dan genoeg, het apparaat maakt gemiddeld 3 cappucino's per dag.

Een zeer tevreden gebruiker dus! Heb ook gekeken naar de serie van DeLonghi, maar na een showroom bezoek hebben we daar maar snel van afgezien. Is ook een andere prijsklasse maar het was iets te veel plastic fantastic.

Toine Rombouts 24-01-2009
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Na Senseo en Nespresso nog een (grote) stap omhoog qua niveau: een Jura ! Dit is geen optelling maar een vermenigvuldiging in kwaliteit..
Na veel lezen hier toch gekozen voor de Z5 2e Generatie. Heb getwwijfelt tussen deze en de F50 maar de verschillen zijn toch legio: geluid stukken minder, 2 koppen tegelijk, betere afwerking (geen plastic) en geen kalkafzetting in waterbak zichtbaar en persoonlijk de looks..
Na een weekendje testen ben ik dolgelukkig met deze machine. Het instellen gewoon zelf gedaan, erg simpel. Hier heb je de handleiding van 100+ pagina's echt niet nodig.
Ik heb wel alle programma's op heet gezet, anders is de afkoeling te groot bij met name stenen kopjes en koffie's met melk.
Ook een externe origine melkkoeler gekocht: wel zo makkelijk dat je de melk niet meer in de koelkast moet zetten.
Het reinigen is kinderspel ! Verbruik water is wel veel, maar dit komt de smaak ten goede.
Mijn vrouw lust geen koffie (je snapt het niet..) maar met deze machine lust ze wel de machiato. Ook een kopje thee is goed te maken, wordt echt niet wit zoals magnetron water doet. Niet voor pot thee geschikt maar slinger het zakje erdoor en het kopje is klaar.
In Breda gekocht op de Grote Markt. Deze doet ook zelf het onderhoud, niets opsturen dus.
Al visite gehad en de koffie vliegt erdoor..
Duurzaamheid: daar valt zo snel niet over te oordelen maar oogt wel degelijk.
Super aankoop !

JMvHagen 08-01-2009
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Ik heb de Jura Z5 nu zo'n drie jaar in gebruik en ben een intensieve gebruiker. Er is eenmaal een nieuwe molen ingegaan omdat de oude molen een geluid maakte en een nieuw verwarmingsblok en alles onder garantie. Het schoonmaken gaat voortreffelijk met die pillen en het reinigen van de cappucinoset is eenvoudig door het uit elkaar te halen en in een heet sopje te weken. Ik gebruik alle schoonmaakproducten van Jura, de pillen, de cappucino reiniger vloeistof en spoel alles met tweede reiniging na om de eventuele restanten te verwijderen. Het apparaat ziet er gelikt uit en de koffie soorten die hij produceerd zijn om voor thuis te blijven. Ik heb nog nergens zulke goede koffie gedronken als bij mezelf thuis en dat wordt telkens weer bevestigd door de gasten die ik mag ontvangen. Ik vraag me soms af of ze voor mij of voor de koffie komen.... ;-)

Geepstar 06-01-2009
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Mijn ouders hebben dit apparaat sinds een tijdje.. erg stil voor een espresso automaat en superlekkere koffie!! Hiervoor hadden ze een Saeco, niet te vergelijken. Voor de absolute koffieliefhebber, want het apparaat is natuurlijk wel redelijk aan de prijs!

Bobber 21-09-2008
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Na veel wikken en wegen deze machine aangeschaft , zet heerlijke koffie en doet alles wat hij moet doen heel goed. En ziet er fantastisch uit.
Bij een winkel in Vlaardingen gekocht, die hem ook heter en optimaal afgesteld heeft.
Een absolute aanrader!

darkyduck 28-07-2008
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Omdat mijn vriendin veel cappucino drinkt op zoek gegaan naar een 'volautomaat' die met 1 button cappucino maakt.
We vonden nespresso wat te duur en omslachtig worden, vandaar de keuze voor een volautomaat.
Veel onderzoek gedaan op internet en geproefd, een collega had al generatie I van deze machine (die technisch verder hetzelfde is) dus ik wist al wat het apparaat kon.

Na 10 maanden en 2.000 kopjes vinden we het nog steeds een geweldig apparaat.
Schoonmaken van melk is arbeidsintensief, zal altijd ook wel blijven met melkproducten. De rest (reiningen en ontkalken) doet het apparaat zelf, kwestie van bak eronder zetten en klaar..
Apparaat geeft wel zelf aan wanneer hij gerenigd en gespoeld wil worden, wij vinden het handig maar als je je machine niet secuur wilt schoonhouden is het waarschijnlijk irritant.
De gewone koffie/espresso vinden we van dezelfde kwaliteit als nespresso (we drinken Jolly bonen) Niet echt beter maar ook niet slechter.

We hebben het apparaat gekocht bij een dealer in Vlaardingen, deze stelt het apparaat heter af, zoals hieronder al beschreven.
Eerste kopje s'ochtends gooi ik weg zodat ik geen boonrestanden van de dag ervoor drink. 2e kopje is dan loeiheet. Overdag verwarm ik apparaat en kopje voor door het eerste kopje even te vullen met heet water. Espresso/koffie is dan heet, geen probleem. Espresso moet je sowieso niet 10min. laten staan, die kleine kopjes koelen nu eenmaal snel af.
Water is net te lauw voor thee, prima voor cup-a-soup of wat dan ook
De cappnucino is echt geweldig, mooi dik schuim waar een suikerklont + lepel op blijft liggen (getest)

Doorslaggevend voor ons was de vormgeving en afwerking. Saeco zal ongetwijfeld ook lekkere koffie maken maar dat is echt plastic troep, niet om aan te zien. Dit is echt een juweel in de huiskamer, kost wat maar je krijgt er echt wat voor terug.

Guido6 29-04-2008
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

jura z5 second edition (chroom) nu een dikke maand in bezit. Het enige apparaat dat met 1 handeling macciato (melk, koffie, schuim) kan zetten. Werkelijk fantastisch! nadeel; Wanneer je ergens anders een koffie drinkt (zelfs in een prima restaurant) vind je deze koffie automatisch slecht. Je hebt namelijk een top apparaat in huis!

Toppertje3 06-04-2008
Geschreven voor: JURA 13357 chroom

Gemak dient de mens is zeker van toepassing op deze machine. Na de S95 en de F90 nu een Z5 aangeschaft.
En wat een heerlijke machine. De koffie is lekker en de capuccino.... helemaal geweldig. Er zijn restaurants waar de koffie nog niet de helft van de smaak hebben van wat deze machine voor je neerzet. Het enige nadeel is dat we nu wel heel erg veel bezoek krijgen die een kop koffie komen drinken :-) En ze blijven terug komen dus wij zijn niet de enige met een goede smaak.
Gekocht bij een internet winkel via deze site en ook dat was een goede ervaring. maandag besteld, donderdag afgeleverd.